------------------------ تخفیف های محصولات روزبه سیستم ------------------------

تبلیعات
ADS
روزبه سیستم
دسته بندی
Category
جدیدترین مطالب
New Post
نویسندگان
Authors
آرشیو مطالب
Archive
از فروشگاه سايت ما بازديد كنيد

    فروشگاه روزبه سیستم
ابر برچسب ها
خبرنامه
Newsletter
    براي اطلاع از آپيدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
دوستان ما
Friends
پیوندهای روزانه
Dialy Link
ارزان بخرید
Shoping
تبلیغات
ADS

مطالب تصادفي
Theme Last Posts
بهترین تبلت های آندرویدی آوریل ۲۰۱۳ بازار ۵ نکته اساسی در بهینه سازی سایت برای مبتدیان 5 نکته طلایی برای افزایش امنیت تلفن همراه + آموزش ترفندعجیب ولی واقعی؛ با خوردن این قرص، یک ساعته زبان خارجی یاد بگیریدبا این دستگاه، آروزی نامرئی شدن برآورده شد + فیلم و تصاویر۱۰ ترفند عالی با استفاده از رجیستری در ویندوز ۸توییتر سرویس جدید خود را با نام Music رونمایی کرد. رایانه خود را به صورت همزمان با 68 آنتی ویروس اسکن کنید + دانلود نرم افزارچگونه یک درایو را در ویندوز 8 قفل کنیم؟ + آموزش ترفندرفتار کاربران ویندوز ۸ مانند کاربران ۷ است/ آماری جالب از کاربران ویندوز ۸آموزش تصویری فارسی سازی گوشی و تبلت هوشمند اندروید + دانلود نرم افزار MoreLocale 2کامل ترین بانک پیامک‌های فارسی در گوشی شما + دانلود پیام سبز اندرویدتبلت‌های ارزان قیمت با سیستم‌عامل ویندوز؛ نصب نرم افزار کامپیوتر بر روی تبلتدانلود و خرید اینترنتی نرم افزار رژیم غذایی و تناسب اندام صدف آموزش روش وصل سیم‌کارت‌های فاقد کد ملی؛ + آموزش برای همراه اول و ایرانسل
تبليغات متني شما

ماهيانه فقط 5 هزار تومان

تبليغات متني شما

ماهيانه فقط 5 هزار تومان

ثبت نام سريع
Register Fast
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد
ارسال مطلب

    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    http://www.pwut.ac.ir/_layouts/1065/images/new.gif شما هم جزء کسانی‌ باشید که می‌خواهید مطلب خود را منتشر کنید با ارسال مطلب خود میتوانید یکی‌ از ارسال کنندگان سایت باشید تنها با فشار دادن ارسال مطلب شما هدایت میشوید به بخش ارسال‌ها و مطلب خود را ثبت کنید.

    ابتدا در سایت عضو شده تا پنل کاربری برای ارسال مطلب برای شما ایجاد گردد.


    روزبه سیستم

ارزان بخرید
    خرید اینترنتی خرید پستی خرید مجموعه خرید پستی مامور پست پرداخت وجه
روزبـــه سیســــتم در ...


Instagram روزبه سیستم روزبه سیستمروزبه سیستم

ست دونفره فقط 99 تومن بخر
رو عکس زیر کلیک کن
gifs website
آخرين ارسال هاي انجمن

------ تبلیغات محصولات ------

فوق العاده ترین و ارزان ترین ست جنس نخ و پنبه درجه یک خانوم و آقا در بازار

فروش ویژه ست جنس نخ و پنبه درجه یک مردانه و زنانه

ست هودی مردانه و زنانه نایک , مناسب زوج های شیک پوش و عاشق , دارای جنس نخ و پنبه درجه یک , فوق العاده نرم و لطیف

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: ارزانتر از همه جا فقط و فقط ؟؟؟؟ تومن
روزبه سیستم



بررسی و مقایسه‌ی کامل گوشی Samsung Galaxy Alpha و iPhone 5s

تاريخ : پنجشنبه 06 شهریور 1393 زمان : 19:30

روزبه سیستم بازدید: 513 روزبه سیستم دسته بندی: مقالات ,

 بررسی و مقایسه‌ی کامل گوشی Samsung Galaxy Alpha و iPhone 5s

با معرفی گوشی جدید سامسونگ با طراحی فلزی، یعنی Samsung Galaxy Alpha، تصمیم گرفتیم که آن را در مقابل iPhone 5s قرار دهیم و مقایسه‌ای بین این دو تلفن همراه فوق‌العاده انجام دهیم. ادامه مطلب...

 

با اینکه اکنون به معرفی اسمارت فون جدید اپل یعنی iPhone 6 نزدیک هستیم، اما باز هم دلیل نمی شود که محصول جذاب قبلی آن یعنی iPhone 5s را از یاد ببریم. همانطور که می‌دانید این گوشی یکی از بهترین‌های بازار است و با ویژگی‌های خاص خود هر محصول دیگری را به چالش می‌کشاند.

با معرفی گوشی جدید سامسونگ با طراحی فلزی، یعنی Samsung Galaxy Alpha، تصمیم گرفتیم که آن را در مقابل iPhone 5s قرار دهیم و مقایسه‌ای بین این دو تلفن همراه فوق‌العاده انجام دهیم.

در این مطلب به مقایسه‌ی دو گوشی از لحاظ قیمت، طراحی، پردازنده و حافظه‌ی RAM و حافظه‌ی ذخیره سازی می‌پردازیم. در بخش دوم (آخر)، این دو گوشی هوشمند را از لحاظ صفحه‌ی نمایش، کیفیت دوربین، نرم‌افزار و سخت افزارهای دیگر مقایسه خواهیم کرد.

قیمت

طبق اخبار اعلام شده، گوشی Galaxy Alpha با قیمت حدودی ۵۰۰ پوند عرضه می‌شود (که برخلاف سخت افزار ضعیف‌تر و ویژگی‌های کمتر نسبت به Galaxy S5، قیمتش از آن بیشتر است). با این حال می‌توانیم نتیجه بگیریم که Galaxy Alpha از iPhone 5s – که از زمان عرضه‌ی خود تغییر قیمتی نداشته – ارزان‌تر است. برای خرید یک iPhone 5s باید چیزی بین ۵۴۹ تا ۷۰۹ پوند هزینه کنید.

طراحی

یکی از ویژگی‌های کلیدی Galaxy Alpha که باعث شد آن را با پرچمدار اپل یعنی iPhone 5s مقایسه کنیم، استفاده از فلز در ساختار و طراحی خارجی این گوشی بود. بالاخره سامسونگ دل را به دریا زد و از فلز در طراحی گوشی خود استفاده کرد. ناگفته نماند که هر دستگاه Galaxy S می‌تواند یک رقیب جدی برای iPhone به حساب بیاید، اما به خاطر داشتن این ویژگی، Galaxy Alpha می‌تواند بیش از هر گوشی دیگر سامسونگ با iPhone رقابت کند.

Galaxy Alpha به دلیل داشتن قاب فلزی خود که در گوشه‌ی بیرونی دستگاه به کار برده شده، اندکی از لحاظ ظاهری شبیه به iPhone 5s است. این گوشی (همانند iPhone 5s) دارای یک سطح جانبی صاف و یک لبه‌ی بسیار براق و دوست داشتنی می‌باشد. با این حال، سامسونگ در پوشش پشت گوشی خود تغییری ایجاد نکرده و آن را از جنس پلاستیک ساخته است.

Samsung_Galaxy_Alpha_specs

در خصوص اندازه‌ها، Galaxy Alpha با ضخامت ۶.۷ میلیمتر از iPhone 5s که ضخامتی برابر با ۷.۶ میلیمتر دارد، نازک‌تر است. با این حال، Galaxy Alpha از اسمارت فون اپل بزرگ‌تر بوده و با وزن ۱۱۵ گرمی خود، ۳ گرم از آن سنگین‌تر می‌باشد (وزن iPhone 5s برابر با ۱۱۲ گرم است). در نتیجه می‌توان گفت هر دو گوشی بسیار نازک و سبک هستند.

پردازنده و حافظه‌ی RAM

هر دوی این گوشی‌ها از لحاظ سخت افزاری و قدرت پردازشی به خوبی کار شده اند و عملکرد فوق‌العاده و همچنین مشابهی دارند، پس اگر به دنبال مقایسه و انتخاب یکی از آن‌ها هستید، بهتر است آن‌ها را از جنبه‌های دیگری مقایسه کنید. iPhone 5s مجهز به پردازنده‌ی A7 اپل به همراه پردازنده‌ی جانبی M7 می‌باشد. در واقع این iPhone دارای یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای ARM با سرعت ۱.۳ گیگاهرتز و همچنین ۱ گیگابایت RAM می‌باشد.

پردازنده‌ی سامسونگ نیز از نوع Exynos 5 5430 است. این مدل، یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای با ۴ هسته‌ی Cortex-A15 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی Cortex-A7 با سرعت ۱.۳ گیگاهرتز است. Galaxy Alpha دارای ۲ گیگابایت حافظه‌ی RAM است. گرچه سخت‌افزار iPhone از Galaxy Alpha ضعیف‌تر به نظر می‌رسد، اما این گوشی به خوبی برای کار با این سخت افزار بهیه شده است.

2013-iphone5s-gold

حافظه‌ی ذخیره سازی

گوشی Galaxy Alpha فقط در یک مدل ۳۲ گیگابایتی ارائه می‌شود. شاید گمان کنید که چون این گوشی محصول شرکت سامسونگ است، از کارت حافظه‌ی microSD پشتیبانی می‌کند، اما در واقع اینطور نیست و نمی توان به آن کارت حافظه‌ی جانبی اضافه کرد.

طبق معمول، iPhone 5s در ۳ ظرفیت حافظه‌ی مختلف عرضه می‌شود : نسخه‌های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی. می‌توانید طبق نیاز خود هر یک از این مدل‌ها را تهیه کنید. اپل هنوز هم مانند قبل از حافظه‌های جانبی برای ارتقاء حافظه‌ی داخلی دستگاه پشتیبانی نمی کند، اما ممکن است این ویژگی به iPhone 6 اضافه شود.

صفحه‌ی نمایش

برخلاف داشتن صفحه‌ی نمایش کوچکتر نسبت به Galaxy S5، صفحه‌ی نمایش Galaxy Alpha به طور قابل توجهی از صفحه‌ی نمایش iPhone 5s بزرگتر است. Galaxy Alpha دارای صفحه‌ای ۴.۷ اینچی است در برابر iPhone 5s که صفحه‌ی نمایشی ۴ اینچی دارد.

از آن جایی که سامسونگ تصمیم گرفته است که یک وضوح با رنج نسبتا متوسط ۷۲۰p را روی این گوشی خود قرار دهد، صفحه‌ی نمایش Galaxy Alpha تراکم پیکسل پایین تری نسبت به رقیب خود دارد. اپل کماکان از استاندارد رتینا (Retina) با تراکم پیکسل ۳۲۶ppi استفاده می‌کند، در حالی که Galaxy Alpha دارای تراکم پیکسل ۳۱۲ppi است.

با وجود اینکه این گوشی‌ها محصولات نسبتا گران قیمتی به شمار می‌آیند، اما این اعداد و ارقام نسبت به استانداردهای امروزه‌ی صفحه‌ی نمایش یعنی Full HD یا Quad HD بسیار پایین به نظر می‌رسند.

iPhone-5S-vs-Alpha

پس تفاوت اصلی، اندازه‌ی صفحه‌ی این دو گوشی است. در حالیکه هر دو از پنل IPS برای فراهم کردن دید بهتر در زوایای مختلف استفاده می‌کنند، اما باید بگوییم که ظاهر صفحه‌ها متفاوت به نظر می‌رسد. زیرا سامسونگ از تکنولوژی AMOLED استفاده می‌کند، ولی اپل از این مورد بی بهره است. اگر آن را امتحان کنید، متوجه خواهید شد که AMOLED بسیار بهتر به نظر می‌رسد.

سخت افزارهای دیگر

هر دو شرکت اپل و سامسونگ اسمارت‌فون هایی دارند که از تکنولوژی اثر انگشت پشتیبانی می‌کنند، اما در اینجا فقط iPhone 5s از این ویژگی برخوردار است و Galaxy Alpha این قابلیت را ندارد.

با وجود اینکه Galaxy Alpha از Galaxy S5 گران‌تر است، اما مانند هم نوع خود از سنسورهای تشخیص ضربان قلب (Heat rate monitor) و کنترل از راه دور تلویزیون (IR blaster) بهره نمی‌برد. با این حال، این گوشی دارای تکنولوژی‌های NFC و ۱۱ac Wi-Fi است که iPhone 5s آن‌ها را ندارد.

Samsung_Galaxy_Alpha_release_date

کیفیت دوربین

با اینکه دوربین iPhone 5s با رزولوشن ۸ مگاپیکسل از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی Galaxy Alpha رزولوشن پایین تری دارد، اما این باعث نمی‌شود که بتوانیم آن را بدتر رقیب خود بدانیم. اسمارت‌فون‌های اپل در زمینه دوربین در گذشته نسبت به رقبای خود نتایج بهتری را به دست آورده اند. همچنین Galaxy Alpha مجهز به یک فلش LED می‌باشد.

iPhone 5s از یک لنز با پیکسل‌های ۱.۵ میکرومتری استفاده می‌کند و دارای یک فلش LED دوبل است و می‌تواند با کیفیت Full HD (1080p) برای شما فیلم برداری کند. در حالیکه با Galaxy Alpha می‌توانید با کیفیت بسیار بالای ۴K (2160p) فیلم برداری نمایید.

نرم افزار

بسیار واضح است که در زمینه‌ی نرم افزار تفاوتی اساسی بین این دو گوشی وجود دارد، زیرا شما باید بین iOS و Android یکی را انتخاب کنید. iPhone 5s با سیستم عامل iOS 7 عرضه می‌شود که به زودی (با ارائه شدن iPhone 6) این سیستم عامل به نسخه جدیدتر یعنی iOS 8 بروز رسانی خواهد شد. در حالیکه Galaxy Alpha به صورت پیشفرض با سیستم عامل Android 4.4 یا همان KitKat و رابط کاربری TouchWiz عرضه می‌شود. البته احتمال می‌دهیم که پس از مدتی، این گوشی به نسخه جدید اندروید یعنی Android L بروز رسانی شود.

پیشنهاد ما

Galaxy Alpha با بدنه‌ی فلزی خود مانند نسخه‌ی اندرویدی iPhone 5s است. هر دو گوشی از نظر ظاهری و همچنین کارکرد سخت افزاری شبیه به هم می‌باشند. گوشی سامسونگ ارزان‌تر است، اما تفاوت بزرگ میان دو محصول تفاوت بین سیستم عامل آن ها، iOS و Android است. همچنین به یاد داشته باشید که به زودی اپل iPhone 6 را جایگزین iPhone 5s خواهد کرد.

ما بیش از این وارد جزئیات و تفاوت‌های این دو محصول نمی‌شویم، ولی اگر باز هم با این دو آشنایی کامل ندارید، بهتر است قبل از خرید آن‌ها را امتحان کنید.

منبع: گویا آی تی



-----------------------------------------------------انتهای مطلب----------------------------------------------------- پیشنهاد روزبه سیستم
ست دونفره فقط 99 تومن بخر

رو عکس زیر کلیک کن gifs website


اشتراک گذاري اين مطلب در شبکه هاي اجتماعي

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

روزبه سیستم نويسنده : رسول روزبه سیستم نظرات (0) ادامه مطلب. . .
مطالب مرتبط
نظرات

کد امنیتی رفرش
فروشگاه روزبه سیستم - ارزان بخرید


از ما حمايت کنيد
به roozbeh-system امتياز دهيد

روزبه سیستم | لیست بیمه , خدمات کامپیوتری اینترنتی

روزبه سیستم | لیست بیمه , خدمات کامپیوتری