------------------------ تخفیف های محصولات روزبه سیستم ------------------------

تبلیعات
ADS
روزبه سیستم
دسته بندی
Category
جدیدترین مطالب
New Post
نویسندگان
Authors
آرشیو مطالب
Archive
از فروشگاه سايت ما بازديد كنيد

    فروشگاه روزبه سیستم
ابر برچسب ها
خبرنامه
Newsletter
    براي اطلاع از آپيدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
دوستان ما
Friends
پیوندهای روزانه
Dialy Link
ارزان بخرید
Shoping
تبلیغات
ADS

مطالب تصادفي
Theme Last Posts
تبليغات متني شما

ماهيانه فقط 5 هزار تومان

تبليغات متني شما

ماهيانه فقط 5 هزار تومان

ثبت نام سريع
Register Fast
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد
ارسال مطلب

    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    http://www.pwut.ac.ir/_layouts/1065/images/new.gif شما هم جزء کسانی‌ باشید که می‌خواهید مطلب خود را منتشر کنید با ارسال مطلب خود میتوانید یکی‌ از ارسال کنندگان سایت باشید تنها با فشار دادن ارسال مطلب شما هدایت میشوید به بخش ارسال‌ها و مطلب خود را ثبت کنید.

    ابتدا در سایت عضو شده تا پنل کاربری برای ارسال مطلب برای شما ایجاد گردد.


    روزبه سیستم

ارزان بخرید
    خرید اینترنتی خرید پستی خرید مجموعه خرید پستی مامور پست پرداخت وجه
روزبـــه سیســــتم در ...


Instagram روزبه سیستم روزبه سیستمروزبه سیستم

ست دونفره فقط 99 تومن بخر
رو عکس زیر کلیک کن
gifs website
آخرين ارسال هاي انجمن

------ تبلیغات محصولات ------

فوق العاده ترین و ارزان ترین ست جنس نخ و پنبه درجه یک خانوم و آقا در بازار

فروش ویژه ست جنس نخ و پنبه درجه یک مردانه و زنانه

ست هودی مردانه و زنانه نایک , مناسب زوج های شیک پوش و عاشق , دارای جنس نخ و پنبه درجه یک , فوق العاده نرم و لطیف

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: ارزانتر از همه جا فقط و فقط ؟؟؟؟ تومن
روزبه سیستم



فناوری در خدمت نابینایان

تاريخ : سه شنبه 23 مهر 1392 زمان : 12:41

روزبه سیستم بازدید: 612 روزبه سیستم دسته بندی: مقالات ,

 

به مناسبت روز جهانی نابینایان (عصای سفید)

 

روز جهانی نابینایان عصای سفید

 

عصای سفید امروزه به عنوان نمادی برای معرفی نابینایان شناخته می شود. یکی از مشکلات اصلی این افراد ناتوانی در خواندن و نوشتن متون عادی و استفاده از دستگاههای الکترونیکی مصرفی از قبیل تلفنهای همراه هوشمند و لوح رایانه های لمسی است. ادامه مطلب . . . 

 

در این میان، به نظر می رسد که دنیای ارتباطات بیکار ننشسته و با بهره گیری از فناوریهای نوین تلاشهایی را برای قابل استفاده کردن این ابزارهای الکترونیکی برای نابینایان آغاز کرده است که انتظار می رود این تلاشها ظرف چند سال آینده بتوانند تحولی بنیادی در شیوه های ارتباطاتی نابینایان ایجاد کنند.در ادامه به بررسی برخی از این تلاشها می پردازیم.

 

ارایه نرم‌افزار همیار برای نابینایان

به تازگی برنامه نرم‌افزاری جدیدی برای گوشی‌های هوشمند ارایه شده که به نابینایان برای رفت و آمد کمک می‌کند.

فناوری در خدمت نابینایان

نرم‌افزار همیار برای نابینایان توسط دانشگاه علم و هنر و فناوری کراچی طراحی و تولید شده و به افراد نابینا و کم‌بینا کمک می‌کند که در محیط‌های ناآشنا مثلا زمان مسافرت بتوانند به راحتی رفت و آمد کرده و مسیرشان را گم نکنند.

این برنامه ساعت و زمان غروب خورشید را به کاربر گزارش می‌کند و به افراد نابینا این اطمینان را می‌دهد که بدون نیاز به کمک افراد دیگر به راحتی از منزل خارج شده و راه خود را پیدا کنند.

این برنامه به نقشه‌های آنلاین دسترسی دارد و کاربران می‌توانند هنگام راه‌رفتن با هشدارهای صوتی گوشی خود، مسیرشان را پیدا کنند و پیش از تاریکی هوا به منزل یا نزدیک‌ترین هتل برسند. 

 

 

ساخت دوچرخه هوشمند ویژه نابینایان

محققان انگلیسی از دوچرخه UltraBike رونمایی کردند که با کمک آرایه ای از حسگرهای فراصوت، امکان دوچرخه سواری مستقل برای نابینایان را فراهم می کند.

فناوری در خدمت نابینایان

در این دوچرخه از حسگرهای فراصوت (التراسونیک) برای تشخیص موانع در مسیر حرکت دوچرخه سوار استفاده شده است. با کمک این فناوری، امکان دوچرخه سواری مستقل برای کم بینایان و نابینایان فراهم می شود.

«جان لگ»، مدیر بنیاد خیریه RNIB تأکید می کند: با توجه به روند سریع پیر شدن جمعیت در کشورهای پیشرفته و بروز مشکلات بینایی مرتبط با افزایش سن، توسعه فناوری های جدید برای تسهیل زندگی مستقل افراد کم بینا و نابینا بسیار ضروری است.دوچرخه UltraBike که در مرکز علمی گلاسکو رونمایی شد، می تواند انقلابی در سازگاری افراد نابینا با شرایط زندگی عادی بدون نیاز به کمک سایرین ایجاد کند.

 

 

Argus II

این فناوری به نام Argus II در نوع خود اولین است و در سال 2011 برای استفاده در اروپا تاییدیه گرفته است ولی برای کاربرد آن در آمریکا نیازبه تاییدییه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است .

Argus II نتیجه 20 سال تحقیق علمی در خصوص اندام ظریف و عمدتا پیچیده چشم است. بیشترین کارآیی این فناوری برای بیمارانی خواهد بود که به شکل ارثی نابینایی دارند. در حال حاضر حدود 3000 نفر در آمریکا به یک بیماری چشمی که باعث از بین رفتن شبکیه می شود، مبتلا هستند. این فناوری از دو قسمت پیوند پروتز Argus II در داخل چشم و یک عینک تشکیل شده است.

 كلاه الکترونیک با استفاده از حسگرهای دقیق خود و برنامه‌ریزی‌هایی كه بر اساس فرمول‌های ریاضی انجام می‌دهد،‌ بهترین مسیر را به این افراد پیشنهاد می‌كند

و در اصل، آن‌ها را به دو چشم الكترونیكی مجهز می‌سازد

با جایگزینی یک سری الکترودها در داخل چشم ، پروتز Argus II نارسایی شبکیه را در انتقال اطلاعات در مورد نور و تاریکی جبران می کند و این اطلاعات را فورا به مغز منتقل می کند.

قسمت دیگر Argus II از یک عینک تشکیل شده است. این عینک دارای دوربین هایی است که اطلاعات اشیای مقابل افراد را به رایانه کوچکی که بر روی عینک تعبیه شده است، منتقل می کند.

اطلاعات به صورت بی سیم به پروتزی که در چشم کار گذاشته شده، منتقل می شود و مغز با ارسال یک سری پالس های الکتریکی، به بیمار این امکان را می دهد که در نهایت نور، تاریکی و اشکال را ببیند.

 

فناوری در خدمت نابینایان

دکتر "مارک هومایون" از دانشکده پزشکی کک "یو.اس.سی" در مورد این فناوری گفت: اگر به ابداع این نوع فناوری برای سایر بخش های بدن ادامه دهیم و زبان جدید الکتریکی پالس ها به مغز و به چشم ها را بفهمیم، می توانیم از آن برای سایر بخش های بدن نیز استفاده کنیم و بدین ترتیب جهان و نحوه ارتباطمان با آن تغییر می کند.

با این وجود محققان می گویند که برخی کاربران Argus II می توانند حروفی به بلندی چند اینچ را تشخیص دهند. به گفته محققان اتکای این دستگاه به یک رایانه خارجی عامل مهمی برای موفقیت ها و کارآیی آتی آن به شمار می رود.

به گفته آنها در آینده بیمارانی که زمانی نابینا بودند با استفاده از این وسیله می توانند رنگ های مختلف را تشخیص دهند.

 

 

 

 

فناوری در خدمت نابینایان

 

 

چاپگر و اسکنر بریل

Haptic Braille عنوان دستگاهی است که قادر است متنی را که با حروف معمولی نوشته شده است اسکن کند و از طریق یک بازشناسی کارکترهای نوری که استاندارد چاپهای دیجیتالی است، متن را شناسایی کرده و سپس متن را به حروف بریل تبدیل کند. این حروف بریل بر روی سطح دستگاه ظاهر می شوند و کاربر می تواند متن را به راحتی بخواند.

امروزه بسیاری از کتابها علاوه بر چاپ معمولی همزمان به صورت خطوط بریل و یا کتابهای صوتی منتشر می شوند اما این دستگاه الکترونیکی کوچک قادر است هر نوع متنی از روزنامه ها تا آگهی ها و اطلاعیه های دیواری را به خط بریل تبدیل کند و ارتباط نابینایان را به طور قابل ملموسی با دنیای افراد بینا محکمتر کند.

 

كلاه الكترونیك برای راهنمائی نابینایان

دانشمندان كلاه الكترونیكی جدیدی برای افراد نابینا و كم‌بینا ساخته‌‌اند كه می‌تواند دنیای جدیدی را پیش روی آن‌ها باز كند.

این كلاه با شناسایی مسیرهای مختلف در خیابان‌ها به افراد نابینا كمك می‌كند راه درست را پیدا كنند و به هنگام عبور از تقاطع‌ها، چاله‌های خیابانی، مسیرهای پررفت و آمد هیچ مشكلی آن‌ها را تهدید نكند. كلاه جدید با استفاده از حسگرهای دقیق خود و برنامه‌ریزی‌هایی كه بر اساس فرمول‌های ریاضی انجام می‌دهد،‌ بهترین مسیر را به این افراد پیشنهاد می‌كند و در اصل، آن‌ها را به دو چشم الكترونیكی مجهز می‌سازد.

سیستم پیشرفته‌ای كه در این كلاه به كار رفته، قادر است به صورت مجازی و الكترونیكی در زمان بسیار كوتاه تمام مسیرهای اطراف نابینایان را به آن‌ها آموزش دهد و به هنگام راه‌ رفتن، مراقب آن‌ها باشد.

 



-----------------------------------------------------انتهای مطلب----------------------------------------------------- پیشنهاد روزبه سیستم
ست دونفره فقط 99 تومن بخر

رو عکس زیر کلیک کن gifs website


اشتراک گذاري اين مطلب در شبکه هاي اجتماعي

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

روزبه سیستم نويسنده : رسول روزبه سیستم نظرات (0) ادامه مطلب. . .
مطالب مرتبط
نظرات

کد امنیتی رفرش
فروشگاه روزبه سیستم - ارزان بخرید


از ما حمايت کنيد
به roozbeh-system امتياز دهيد

روزبه سیستم | لیست بیمه , خدمات کامپیوتری اینترنتی

روزبه سیستم | لیست بیمه , خدمات کامپیوتری