------------------------ تخفیف های محصولات روزبه سیستم ------------------------

تبلیعات
ADS
روزبه سیستم
دسته بندی
Category
جدیدترین مطالب
New Post
نویسندگان
Authors
آرشیو مطالب
Archive
از فروشگاه سايت ما بازديد كنيد

    فروشگاه روزبه سیستم
ابر برچسب ها
خبرنامه
Newsletter
    براي اطلاع از آپيدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
دوستان ما
Friends
پیوندهای روزانه
Dialy Link
ارزان بخرید
Shoping
تبلیغات
ADS

مطالب تصادفي
Theme Last Posts
تبليغات متني شما

ماهيانه فقط 5 هزار تومان

تبليغات متني شما

ماهيانه فقط 5 هزار تومان

ثبت نام سريع
Register Fast
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد
ارسال مطلب

    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    http://www.pwut.ac.ir/_layouts/1065/images/new.gif شما هم جزء کسانی‌ باشید که می‌خواهید مطلب خود را منتشر کنید با ارسال مطلب خود میتوانید یکی‌ از ارسال کنندگان سایت باشید تنها با فشار دادن ارسال مطلب شما هدایت میشوید به بخش ارسال‌ها و مطلب خود را ثبت کنید.

    ابتدا در سایت عضو شده تا پنل کاربری برای ارسال مطلب برای شما ایجاد گردد.


    روزبه سیستم

ارزان بخرید
    خرید اینترنتی خرید پستی خرید مجموعه خرید پستی مامور پست پرداخت وجه
روزبـــه سیســــتم در ...


Instagram روزبه سیستم روزبه سیستمروزبه سیستم

ست دونفره فقط 99 تومن بخر
رو عکس زیر کلیک کن
gifs website
آخرين ارسال هاي انجمن

------ تبلیغات محصولات ------

فوق العاده ترین و ارزان ترین ست جنس نخ و پنبه درجه یک خانوم و آقا در بازار

فروش ویژه ست جنس نخ و پنبه درجه یک مردانه و زنانه

ست هودی مردانه و زنانه نایک , مناسب زوج های شیک پوش و عاشق , دارای جنس نخ و پنبه درجه یک , فوق العاده نرم و لطیف

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: ارزانتر از همه جا فقط و فقط ؟؟؟؟ تومن
روزبه سیستم



۷ توصیه موثر برای بازیابی فایل های پاک شده

تاريخ : پنجشنبه 17 مرداد 1392 زمان : 11:47

روزبه سیستم بازدید: 672 روزبه سیستم دسته بندی: مقالات , ترفند ,

 

roozbeh-system.ir

 

این اتفاق برای بیشتر ما افتاده است که به صورت اتفاقی یک فایل را پاک می کنیم و بعد می فهمیم که آن را لازم داشتیم. در ادامه مطلب این آموزش قصد داریم توضیح دهیم که چگونه می توانید این فایل ها را بازیابی کنید.


 

آیا فایل واقعاً پاک شده است؟

اگر مطمئن نیستید که شما یک فایل را به صورت دائمی پاک کردید یا نه، ابتدا دنبال آن بگردید. در ویندوز شما می توانید داخل Recycle Bin را نگاه کنید و دنبال فایل خود بگردید، شما می توانید این کار را توسط قسمت جستجو که در گوشه ی بالا سمت راست پنجره قرار دارد نیز انجام دهید که اگر فایل های زیادی در Recycle Bin داشته باشید به شما کمک زیادی خواهد کرد. همچنین شما می توانید در پنجره سطل زباله کلیک سمت راست کنید و از گزینه ی Sort By برای تنظیم ترتیب چینش فایل ها بر اساس روز، نام و … استفاده کنید.

لازم به ذکر است که وقتی برنامه هایی مانند Ccleaner را اجرا می کنید، این برنامه Recycle Bin شما را خالی می کند پس داشتن برنامه ای مانند Ccleaner که در پس زمینه کار می کند شما را از بازیابی فایل هایتان باز می دارد.


roozbeh-system.ir


اگر فایل در سرویس های ابری مانند دراپ باکس، گوگل درایو یا اسکای درایو قرار داشته، حتما به خساب خود وارد شوید و trash را چک کنید شاید فایل ها قابل بازیابی باشند.


roozbeh-system.ir


اگر مطمئن نیستید که فایلی را پاک کردید، با استفاده از قسمت جستجو که در گوشه بالای پنجره ها وجود دارد به دنبال فایل خود بگردید، شاید شما اشتباهی آن فایل را جابجا کردید و متوجه نشدید.


roozbeh-system.ir


بک آپ های خود را بررسی کنید

شما باید به صورت مداوم از اطلاعات مهم خود پشتیبان گیری کنید تا اگر اتفاقی غیر منتظره افتاد، اطلاعات حیاتی زیادی را از دست ندهید. اگر شما حالا یک بک آپ دارید، وقتش است که در آن به دنبال فایل از دست رفته تان بگردید.

ویندوز ابزارهایی برای بک آپ دارد، پس شاید آن ها به کمک شما بیایند. ابزار Previous Versions ویندوز ۷ ممکن است بدون این که شما چیزی را تنظیم کرده باشید از اطلاعات بک آپ گرفته باشد. پس Previous Versions را بررسی کنید و فولدری که حاوی فایل شما بوده را انتخاب کنید و روی آن کلیک سمت راست کرده و گزینه ی Restore previous versions را انتخاب کنید. شما می توانید بک آپ هایی که ایجاد شده را ببینید و با دکمه ی Open آن ها را مرور کنید، شاید بتوانید یک نسخه ی کپی از فایل مهم تان را پیدا کنید.


roozbeh-system.ir


قابلیت File History ویندوز ۸ به صورت پیش فرض فعال نیست، پس اگر این قابلیت را فعال نکردید، زیاد خوش شانس نیستید اما اگر این قابلیت را فعال کرده اید، شما می توانید یک فولدر را باز کنید و دکمه ی History را بزنید تا نسخه های بک آپ مختلف از فایل هایی که داخل این فولدر بوده اند را مشاهده کنید.


roozbeh-system.ir


هاردهای مغناطیسی در مقابل هاردهای جامد ( SSD )

اگر تا به اینجا هیچ کدام از روش ها کارساز نبودند، تنها راه پیش روی شما استفاده از برنامه بازیابی اطلاعات است اگر چه خبر بد این است که این کار بر روی بعضی از کامپیوتر ها غیر ممکن است.

هارد های مغناطیسی معمولی و جامد به طور مختلفی کار می کنند. وقتی شما یک فایل را از روی یک هارد مغناطیسی پاک می کنید، داده های مربوط به آن فوراً پاک نمی شوند و به جای آن اشاره گر به آن داده پاک می شود، این داده قابل باز نوشتن است و این امکان وجود دارد که هارد درایو اسکن شود و فایل های پاک شده ای که روی آن ها فایل دیگری جایگزین نشده است را بازیابی کرد.

وقتی یک فایل از هارد های SSD پاک می شود، این فایل فوراً توسط دستور TRIM از بین می رود تا فضا خالی شود و فایل ها در هارد SSD به سرعت باز نویسی می شوند که به معنی عدم وجود امکان بازیابی اطلاعات از این درایو ها می باشد یعنی اگر فایلی پاک شد دیگر قابل بازگشت نیست. البته بعضی هارد های SSD قدیمی و سیستم عامل های قدیمی مانند ویستا از TRIM پشتیبانی نمی کنند اما سیستم عامل های جدید مانند ویندوز ۷ و ۸ از این ویژگی پشتیبانی می کنند.


roozbeh-system.ir


امن ترین راه برای بازیابی فایل پاک شده

اگر یک فایل را روی یک درایو مغناطیسی پاک کردید و هنوز از کامپیوتر استفاده می کنید، امن ترین کاری که باید انجام بدهید خاموش کردن فوری کامپیوتر است. اگر شما به کار با کامپیوتر ادامه دهید، حتی اگر فقط می خواهید نرم افزار ریکاوری را نصب کنید، ممکن است که یک برنامه روی کامپیوتر شما روی دیسک چیزی بنویسد و اطلاعات مربوط به فایل از بین برود.

پس از این که کامپیوتر را خاموش کردید، باید با یک سی دی یا USB بازیابی فایل سیستم را بوت کنید راه دیگر این است که هارد درایو را جدا کنید و آن را در یک کامپیوتر دیگر به عنوان درایو دوم قرار دهید. با استفاده از نرم افزار بازیابی فایل شما خواهید توانست فایل پاک شده خود را پیدا کنید. اگر شما به تازگی فایل مورد نظرتان را پاک کردید و چیزی روی دیسک ننوشته اید شانس شما برای بازیابی فایل بسیار بالا است اما اگر این اتفاق خیلی وقت پیش افتاده، بعید است نتیجه مطلوبی بگیرید.

roozbeh-system.ir


سریع ترین راه اما پر خطرتر برای بازیابی فایل پاک شده

اگر شما می خواهید فایلی که پاک شده را بازیابی کنید و این فایل برایتان زیاد مهم نیست و می خواهید با مشقت کمتر این کار را انجام دهید شما می توانید راه آسان تر اما پر خطر تر را انتخاب کنید به این صورت که یک نرم افزار بازیابی اطلاعات مانند Recuva را نصب کنید و به برنامه اجازه دهید هارد درایو شما را برای جستجوی فایل های پاک شده اسکن کند و آن هایی را که مورد نظرتان است را بازیابی کنید.

این راه خطر بیشتری دارد چرا که باعث نوشتن اطلاعات روی دیسک می شود. وقتی شما نرم افزاری مانند Recuva را روی درایو نصب می کنید، ممکن است که این اطلاعات جدید بر روی اطلاعات فایل پاک شده قرار بگیرد حتی ممکن است برنامه های دیگری که در پس زمینه کار می کنند، همین کار را انجام بدهند و شانس شما برای بازیابی فایل کاهش یابد.


roozbeh-system.ir


بازیابی فایل حرفه ای

اگر اطلاعات شما بسیار ضروری و حیاتی هستند و هیچ نسخه ی پشتیبانی از آن ها ندارید و نتوانستید آن ها را بازیابی کنید، شاید لازم باشد از سرویس های حرفه ای بازیابی فایل استفاده کنید. اما قبل از این کار کامپیوتر خود را فوراً خاموش کنید چرا که هر چقدر زمان بیشتری بگذرد، اطلاعات بیشتری روی دیسک نوشته می شود.

سرویس های بازیابی اطلاعات حرفه ای با مشکلات مختلفی از جمله هارد درایو های در حال از بین رفتن که برای بازیابی اطلاعات نیاز به باز شدن دارند، سر و کار دارند. این سرویس ها ممکن است که هزینه ی بسیار بالایی داشته باشند و شاید برای شما صد ها و حتی هزار ها دلار هزینه در بر داشته باشد بنابراین این ها راه های ایده آلی محسوب نمی شوند. اگرچه اگر اطلاعات شما واقعاً ارزشمند هستند و نمی توانید آن ها را بازیابی کنید ناچارید به این هزینه تن بدهید. البته این سرویس ها نمی توانند هیچ ضمانتی بدهند و ممکن است آن ها هم از بازیابی این اطلاعات ناتوان باشند و ممکن است حتی اگر نتوانند اطلاعات شما را بازیابی کنند باز هم از شما هزینه بگیرند.

hard-drive-lights


اجتناب از ترس های مربوط به پاک شدن فایل ها

بهترین راه برای مطمئن شدن از امن بودن اطلاعات تان انجام بک آپ گیری منظم است حتی اگر فقط File History یا Windows Backup را فعال کنید. گزینه ی دیگر برای بک آپ، پشتیبان گیری از اطلاعات در حساب های آنلاین مانند دراپ باکس می باشد.




-----------------------------------------------------انتهای مطلب----------------------------------------------------- پیشنهاد روزبه سیستم
ست دونفره فقط 99 تومن بخر

رو عکس زیر کلیک کن gifs website


اشتراک گذاري اين مطلب در شبکه هاي اجتماعي

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

روزبه سیستم نويسنده : رسول روزبه سیستم نظرات (0) ادامه مطلب. . .
مطالب مرتبط
نظرات

کد امنیتی رفرش
فروشگاه روزبه سیستم - ارزان بخرید


از ما حمايت کنيد
به roozbeh-system امتياز دهيد

روزبه سیستم | لیست بیمه , خدمات کامپیوتری اینترنتی

روزبه سیستم | لیست بیمه , خدمات کامپیوتری